HAZIR GİYİM SANAYİ VE TEKSTİL HAMMADDELERİ AÇISINDAN 2021 VERİLERİ VE 2022 BEKLENTİLERİ

2021 yılında pamuk girdi maliyetleri yaklaşık %80 arttı. Dünyada pamuk fiyatları %50-60 aralığında artış gösterirken Türkiye’deki artış daha yüksek.

“Hindistan fiyatını önümüze getiriyorlar. Hindistan ipliği dünyanın en kalitesiz ipliği. Türkiye’deki iplik fiyatları ile Hindistan ipliğini kıyaslamak doğru değil. Yanı sıra Türkiye’deki iplik sanayicisi dünya fiyatlarının yüzde 10 üzerinde pamuk kullanıyor. Onu da göz ardı etmemek lazım. Türkiye’deki iplik fiyatları şu an dünya ile paralel. Tabi kaliteye göre yüzde 5 pahalı olduğu yerler olabilir ama yüzde 20 fark yok.”
İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz

Hazır giyim ve konfeksiyonda ham madde ve ara malların fiyatları ile navlun ücretlerinde küresel olarak önemli bir artış yaşandı, kur ile birlikte enerji maliyet artışları ile toplam maliyet artışı %50 nin üzerinde gerçekleşti.
2022 de hazır giyimde %60-70 lik bir artış bekleniyor. Mevcut mağazalardaki ürünlerin geçmiş çeyreklerde üretildiği ve zamların henüz yansımadığı, yeni ürünlerin raflara mart – nisan gibi çıkmasıyla %70 lik artış bekleniyor

“kur etkisi de dahil edildiğinde maliyet artışlarının firmaların sermaye yapılarına olumsuz etkisi önümüzdeki dönemde üretim düşüşlerini de beraberinde getirebilir.”
“Hazır giyim ve konfeksiyonda işçilik maliyetlerinin payının yüzde 35 seviyesinde, bu da mutlaka ürünlerimize yansıyacak anlamına geliyor. Hem asgari ücret, hem hammadde, hem navlun fiyatları ve genel giderlerin artmasından dolayı Şubat ayından sonra bir önceki yıla göre ortalama yüzde 50 fiyat artışları ile karşı karşıya kalacağız"
Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel

2021 Pandemide hazır giyim hammaddelerinde Çin'e alternatif arayışlarının artığı bir yol oldu. Büyük siparişler alan hazır giyim sektörü beklenti 13milyar iken 20 milyar dolarlık ihracatla kapatmaya hazırlanıyor, ancak artan siparişler sektörde yatırım ihtiyacını da net şekilde ortaya çıkardı.
“hazır giyim sektöründe yaşanan ham madde sıkıntısı nedeniyle Türkiye’de pamuk üretim alanlarının genişletilmesi gerektiğini belirterek, “Kendimize yetecek emtiayı üretmemiz gerekiyor.“
“Tekstil ve konfeksiyon sektörünün iplik ve kumaş ithalatında uygulanan ek vergilerin kalkması talebimizi Ticaret Bakanımıza arz edeceğiz”
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle

2022’de tekstil sektörüdeki sipariş artışından dolayı yaşanan tedarik sıkıntısıyla ilgili 2 öneri var, birincisi, hammaddede önceliğin yurtiçi üretime verilmesi, fazlasının ihraç edilmesi. İkincisi ise hammadde üzerine
konulan ek gümrük vergilerinin bir dönem kaldırılması.

“Türkiye’de hammadde üretiminin iç pazarda rahatlıkla kullanılması için yeterli üretimin yapılması gerekiyor. Üretim yeterli olmadığından yurtdışından Türkiye’ye hammadde girmek zorunda kalıyor. Fakat Türkiye’deki karar mercileri bu sisteme ve üretime ne kadar ihtiyaç duyulduğu konusunda çok fazla fikir sahibi değiller. Bu yüzden de yurtdışından gelen hammaddeye rastgele vergi koyuyorlar.”
Gürbüz Turan-Tekstil Yan Sanayi Ürünleri Meslek Komitesi Başkanı

“Tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe, pamuk ipliği, polyester ipliği ve likrada fiyat artışları çok fazla. Bu da 6 ay öncesinden koleksiyonlarını hazırlamak zorunda olan konfeksiyon, hazır giyim üreticilerini zor durumda bırakıyor. En azından yerli hammadde üreticilerinden tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünü koruması adına bir fedakarlık bekliyoruz. Ayrıca ilgili makamlardan antidamping ve koruma vergilerinin kısa bir süreliğine kaldırılmasını istiyoruz. “
Şenol Aras-Hazır Giyim ve Konfeksiyon Meslek Komitesi Başkanı

Türkiye ekonomisi 2021'in üçüncü çeyreğinde artan ihracatın desteği ile yüzde 7,4 büyürken hükümet 2022 yılında da ihracatta atılım yapmayı hedefliyor. Ekonomi yönetimi son bir yılda dolar karşısında yaklaşık yüzde 45 değer kaybeden Türk Lirası'nın 2022'de ihracatta büyük avantaj yaratarak büyümeyi artıracağı iddiasında. Ancak ihracatçılar ve ekonomistlere göre ekonomiyi "yüksek ihracat" ile düze çıkarma planı gerçekçi olmaktan uzak.

DİĞER YAZILAR


Filofibra Pazarlama A.Ş.

FILOFIBRA Pazarlama A.Ş. İstanbul’da 1985 yılından beri Türkiye Tekstil piyasasına elyaf, iplik, kumaş satışında servis vermektedir.

Adres

  • Filofibra Pazarlama A.Ş
  • Levent Cad. Sülün Sok. No: 34 1. Levent, Istanbul

  • Tel : +90 212 283 3860/ 9 Hat

  • Fax : +90 212 283 3859
  • Email - Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.

Yurtdışı Adres

  • Filofibra SA
  • Riva Caccia 1 / A Central Park Bldg. 6900 Lugano / Switzerland
  • Tel - +41 91 985 78 11
  • Fax - +41 91 985 78 08 - 09 - 10
  • Email - Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.