Tekstil ve Hazır Giyimde Rekor İhracat Olsa da Karlılık Düşüşte

Türkiye’nin genel ihracatı, 2022 yılının Ocak-Haziran döneminde 2021 yılının aynı dönemine kıyasla %20 oranında artış göstererek 125,9 milyar dolara yükselmiştir. Aynı dönemde hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatı %14,5 oranında artış ile 10,8 milyar dolar olmuştur.

2022 yılı Ocak-Haziran döneminde geçtiğimiz yıl aynı dönemine göre hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatının bütün temel ürün gruplarında artış kaydedilmiştir.

Avrupa Birliği’nin 2022 yılı Ocak-Mart ayında tekstil sektöründe en çok ithalat yaptığı 10 ülke arasında,  Türkiye  Çin’den  sonra  ikinci  sırada  yer  almaktadır.

Euro  bazında Türkiye’nin 2020 yılı genelinde %17,2 olan pazar payı, 2021 yılında %12,8 oranında artışla %19,3 olarak kaydedilmiştir. 2022 yılı Ocak-Mart ayındaki pazar  payı  ise, bir  önceki  yılın  aynı  dönemine  kıyasla %6,5 oranında düşüş yaşayarak %18 olarak hesaplanmıştır.

Avrupa Birliği (AB-27) tekstil ürünleri ithalatında ilk 10 tedarikçinin ithalat değerleri:

Karlılık Düşüyor!
Tekstil ve ham maddeleri sektörünün, 5,4 milyar dolarlık ihracatla tüm zamanların ilk 6 aylık ihracat rekorunu kırdığı bildirilse de TGSD tarafından geçen yıl yapılan araştırmaya göre sektörde kârlılık 2019’dan başlayarak düşen bir grafik çizmiş ve 2018’de 96,8 olan kârlılık endeksi 2020 aralıkta 82,2’ye, 2021 haziran ayında ise 67,65’e kadar düşmüştü. Hali hazırda kârlılıkta düşüşün devam ettiğini dile getiren sektör temsilcileri, hem kapasite hem de kârlılık ile ilgili sorunları bir nebze olsa da aşmanın yolunun dijital dönüşümden geçtiğini belirtiyor.

TOBB Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektör Meclisi Başkanı Şeref Fayat verimlilik esası ile tüm sektörün tamamiyle dijital dönüşüme ihtiyaç duyduğunu dile getirdi. Üretimi izlemeden satış pazarlamaya kadar her türlü aşamanın dijitale aktarılması gerektiğini belirten Fayat, “Büyük oyuncular bunu yapabiliyor ama orta ve küçük ölçekli ki Türkiye’de bunların sayısı çok daha fazla dijital dönüşüme ayıracak bütçesi yok. Dolayısıyla bunun etki ve ihtiyaç analizinin yapılması, ilgili mercilerin de bu konuda destek vermesi gerekiyor. Bu konuda ne kadar hızlı yol alınırsa verimliliği de o derece artırmış olacağız. Yerinde dijital dönüşüm ile mevcut kapasiteler ile daha fazla ürün üretecek duruma geleceğiz” dedi. Fayat, çok iyi bir dijitalleşme ile tüm sektörde yüzde 15 gibi bir artışın mevcut kapasite ile sağlanabileceğini belirtti.

 

Aşağıdaki tabloda tekstil hammaddelerinden elyaf, iplik, dokuma kumaş için değişim rakamlarını inceleyebilirsiniz.

DİĞER YAZILAR


Filofibra Pazarlama A.Ş.

FILOFIBRA Pazarlama A.Ş. İstanbul’da 1985 yılından beri Türkiye Tekstil piyasasına elyaf, iplik, kumaş satışında servis vermektedir.

Adres

  • Filofibra Pazarlama A.Ş
  • Levent Cad. Sülün Sok. No: 34 1. Levent, Istanbul

  • Tel : +90 212 283 3860/ 9 Hat

  • Fax : +90 212 283 3859
  • Email - Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.

Yurtdışı Adres

  • Filofibra SA
  • Riva Caccia 1 / A Central Park Bldg. 6900 Lugano / Switzerland
  • Tel - +41 91 985 78 11
  • Fax - +41 91 985 78 08 - 09 - 10
  • Email - Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.